A 10 legnagyobb keszthelyi városfejlesztési blamát összegyűjtő posztom végén közzétett szavazásra közel 800 voks érkezett. A három legellenszenvesebb megoldás közé egy városon kívüli is bekerült. Sok olyan vélemény is érkezett, hogy igazából mind a tíz megérdemelt volna egy szavazatot.
Az index címlapjára kerülésnek köszönhetően több mint 6000-en olvasták országszerte is a bejegyzést, Keszthelyen és környékén több mint 15 ezer embert ért el a poszt a Facebookon. Itt külön meg kell jegyezni, hogy a fenti nagy számok mellett csodaszámba megy, hogy nem jött egyetlenegy, a városvezetést támogató komment sem. Sőt, többen az összes lehetőségre szavaztak volna, amit a rendszer persze nem tett lehetővé. Nézzük a végeredményt! (A szavazás nem volt reprezentatív.)
Az elmúlt 10 év legfélresikerültebb keszthelyi beruházása: az új főtér
Több mint 1 milliárd forintból épült, több hiba is felmerült a beruházás során, az átadási határidők folyamatosan tolódtak és egy közbeszerzési konzorciumi mutyi gyanúja is beárnyékolta a városközpont rehabilitációját. Noha 2012-ben átadták a teret, máig félkész hangulatot áraszt. Nyáron pedig hőséget is, hiába van összekötve több fröcskölő vezetékkel a városháza és a gimnázium, ember nem akar a 40 fokban, az 50 fokos köveken hőgutát kapni. Talán ezért is ígért Ruzsics Ferenc polgármester újévi beszédében további új fákat, amivel csak azt erősíti, hogy valamit nagyon elszámolhattak a tervezéskor, több fát vágtak ki, mint kellett volna, és hogy a térkövek mégse adnak olyan nagy árnyékot adnak a nyári hőségben.
Télen és egyes nyáresti rendezvényeken árnyaltabb a helyzet, de ilyenkor is érződik, hogy nagyon nincs kitalálva a főtér funkciója. Ha nincsenek rendezvények, hanem „csak” bódék, alig lézeng valaki a kőtéren.
A második legszerencsétlenebb alkotás: a cserszegtomaji halálkereszteződés,
ami szerencsére emberéletet még nem követelt, de az autómentőknek és karosszérialakatosoknak sajnos annál több munkát ad. A város körül szinte minden kereszteződéshez tettek körforgalmat, noha itt lett volna talán a legindokoltabb. Igaz, ez nem keszthelyi beruházás, de talán jelezhette volna a város, hogy ez így nem lesz oké. Állítólag pár hónapja a térség országgyűlési képviselője tett ez ügyben lépéseket - szomorú, hogy erre vagy rendre a választások előtt, vagy egy többnapos balesetsorozat után kerül sor.
A bronzérmes keszthelyi blama a város kaotikus közlekedése lett,
ami nagyrészt a főtérnek is köszönhető, mert azért az elég nonszensz, hogy az egyik oldaláról a másikra jutáshoz a fél várost meg kell kerülni. Évek óta nélkülözi a józan észt a város közlekedésének megszervezése. Nem lenne meglepő, ha egy először nálunk járó turistának elmenne a kedve Keszthelytől az értelmetlen belvárosi kocsikázások miatt.
A TOP3-ba majdnem odafért még a mozi és kertmozi nélküli kultúrváros és a jellegtelen buszpályaudvar is.
A kommentek között szemezgetve többen mind a 10 blamára szavaztak volna, de volt, aki a Zeppelin teret is emlegette mint másik városi szégyenfoltot. Ez a tér a polgármester újévi reményei szerint meg fog újulni idén több más utca és park mellett. Azonban szétnézve az elmúlt 10 év listáján, nem sok jót ígér, amibe a városban belefognak.
A városházán mindenesetre számíthatnak arra, hogy ezek után minden közbeszerzés, kapavágás és térkőillesztés kellő figyelmet és sajtónyilvánosságot fog kapni.