Egy független forradalmár gondolatai

Molnár Tibor blogja

Molnár Tibor blogja

Év végi mérleg, év eleji tervek

2016 ellenzéki szemmel

2017. január 02. - molnartibor.egyutt

Már-már divat a nemrég elmúlt 2016-os évet elmarasztalni, ami valahol érthető is, hiszen rengeteg szörnyű és megdöbbentő dolog történt a nagyvilágban. Hazánk és szűkebb pátriám, a nyugat-balatoni térség sorsa sem fordult jobbra, de mint az ennek érdekében munkálkodó ellenzéki politikus szükségesnek éreztem egyfajta számvetés elkészítését a mögöttünk hagyott óévről.

Ez volt a negyedik év és ezen belül a harmadik teljes év, amit a közéletben töltöttem. A reményekkel teli 2013-as, a vereségekkel és csalódásokkal teli 2014-es, valamint a küzdelmes, de összességében nem túl eredményes 2015-ös év után a tavalyi év sok tekintetben áttörést hozott mind az Együtt, mind saját politikusi szereplésem szempontjából. Lássuk, mi történt velem, velünk 2016-ban!

hirtv_oktober_23.png

Januárban keszthelyi szervezetünk egy budapesti tagtársunk jelzése alapján támogatni kezdett egy környékbeli rászoruló családot, akiknek az Együtt tagjai országszerte ajánlottak fel adományokat. Szigetvári Viktorral Zalaegerszegen tartottunk sajtótájékoztatót a KLIK ottani központja előtt, követelve az értelmetlen mamutszervezet megszüntetését.

Február is az oktatási rendszer jobbá tételéért folytatott demonstrációkkal telt. Pedagógus kollégáimmal és párttársaimmal együtt részt vettem a Kossuth téren megrendezett tömegtüntetésen, majd az Együtt országos politikai tanácsának ülésének szünetében tartott sajtótájékoztatón tanárként beszéltem az oktatás problémáiról. Az Együtt által szervezett "Lopják a jogom! Vissza a népszavazást a népnek!" tüntetésen is jelen voltam.

Márciusban az Átlátszó és az Igazmondó Mozgalom antikorrupciós képzésének adott otthont keszthelyi irodánk, az érdeklődő állampolgárok sokat tanulhattak az önkormányzati átláthatóságról. Immár hagyományos zalaegerszegi sajtótájékoztatónkon ebben a hónapban az egészségügy katasztrofális helyzetével foglalkoztunk. A március 15-i nemzeti ünnepen Szigetvári Viktor volt a vendégünk, akivel megkoszorúztuk Petőfi Sándor és Bem József emléktábláját, majd az esős idő miatt irodánkban tartottunk teltházas megemlékezést. A hónap forradalmi hangulatát erősítette Vigh László országgyűlési képviselő földügye, a székesfehérvári földárverésen való stróman-leleplezés, valamint a Tanítanék mozgalom keszthelyi tüntetésének megszervezése.

Április és május folyamán elsősorban szervezetépítéssel és a párton belüli szakmai munkával, többek között a Váradi András Alapítvány ügyeivel foglalkoztam. A háziorvosi rendszer válságáról és megoldási javaslatainkról szólt májusi zalaegerszegi sajtótájékoztatónk.

A nyár erősen kezdődött: Keszthely vízelvezető rendszere képtelen volt megbirkózni az özönvízszerű esővel és a város számos utcája víz alá került, pedig az öt évvel ezelőtt átadott és 136 millió forintba került záportározó elvileg azért készült, hogy ilyen ne fordulhasson elő. Sajtótájékoztatómon emlékeztettem a városvezetést korábbi bejelentésükre, miszerint nem lesznek többé elöntött utcák a Büdös-árok torkolatának környékén.

Kaposvári barátaink hívására keszthelyi csapatunkból többen is részt vettünk a somogyi megyeszékhelyre tervezett gumiégetővel kapcsolatos népszavazás kiírásához szükséges aláírások sikeres összegyűjtésében. A nyár számomra legpozitívabb eseménye mégis az Együtt nyári fesztiválja volt, melyre Berkecz Balázs barátommal párttagokból, szimpatizánsokból és régi zenésztársaimból zenekart szerveztünk Együtt Jam néven. Koncertünk nagy sikert aratott, a fesztivál pedig rendkívül jó hangulatban telt el, a közéleti témájú beszélgetések mellett természetesen a szórakozásnak is helyet adva.

Az ősz eleje a kizárólag Orbán Viktor hatalmát megerősíteni hivatott, értelmetlen és alkotmányellenes népszavazás elleni bojkottkampánnyal telt. Sajtótájékoztatón szólaltam fel az önkormányzati pénzen folytatott "tájékoztató kampány" ellen, aktivistáinkkal pedig Orbán Viktor iszlámot dicsérő beszédét játszottuk le végtelenítve a Kubatov Gábor "kvótaellenes" gyűlöletfórumára érkező fideszes közönségnek. Közben a Kedves Vezető meggazdagodását bemutató vándorkiállítás több állomásán is közreműködtem. Szeptember 24-én nagy megtiszteltetés ért: az Együtt küldöttgyűlése az országos elnökség tagjává választott.

Október 6-án Bod Tamás barátom, az Együtt gyulai választókerületi elnöke meghívására az aradi vértanúk tiszteletére rendezett megemlékezésen koszorúztam a viharsarki fürdővárosban. A hónap során számos új párttagot léptettem be a Dunántúlon Berkecz Balázzsal együttműködve. A Népszabadság beszántásáról írott blogbejegyzésemnek komoly visszhangja volt és a Szabad sajtó útján rendezett tüntetésről is tudósítottam. Október 23-án Budapesten, a Vértanúk terén mondtam erősen kormánykritikus ünnepi beszédet az Együtt nevében Nagy Imre szobránál. Aznap délután a nemzeti ünnepet kisajátítani akaró és a történelmet meghamisító Orbán Viktor alapos füttyszót kapott tőlünk a Kossuth téren, melyre válaszul a fideszes közönség levetkőzte maradék úri modorát is.

Novemberben szegedi és újpesti szervezeteinket látogattam meg, mindkét helyen nagyon jó csapattal beszélgethettem. Emellett folytatódott vidéki szervezeteink megerősítése, újabb tagok toborzása is. Ferenc József halálának 100. évfordulója alkalmából emlékezetpolitikai témájú blogbejegyzést írtam. Az országos ügyek mellett Keszthely sem szorult háttérbe: közzétettem az októberi népszavazás helyi költségeivel kapcsolatos közérdekű adatigénylésemre adott választ.

December igencsak mozgalmasra sikeredett. A hónap első napján Baján tartottam emlékezetpolitikai témájú előadást Széll Péter választókerületi elnökünk meghívására, amely nagyszerű interaktív programmá alakult át, nagyon élveztem az értő közönséggel való beszélgetést. Mikulás napján az Együtt látogatócsoportjával Jávor Benedek európai parlamenti képviselő meghívására brüsszeli utazáson vettem részt, ahol az EP megtekintése mellett némi városnézésre is volt időnk. Még a repülőgép több órás késése sem tudta elrontani a csoport jókedvét. A korrupcióellenes világnapon tisztakezű és tiszta szívű nagyapámra emlékeztem Facebook-bejegyzésben. Közlekedési témájú blogbejegyzésem nagy vihart kavart, volt, aki az ország összeomlását vizionálta ötleteim megvalósulása esetén, pedig csak Keszthelyről Budapestre szeretnék eljutni vonattal kényelmesen és gyorsan... Közben az új összetételű Együtt Jam is gőzerővel próbált, hogy aztán felléphessen a párt karácsonyi rendezvényén.  Keszthely városfejlesztési hibáira is felhívtam a figyelmet, ez az írásom is szép olvasottságot ért el. Egy lelkes tagtársunk jóvoltából újabb rászoruló családot tudtunk megsegíteni egy szomszédos településen.

tudta_georgikon_fb.png

Hogy az ünnepek előtt és közben sem unatkozzak, arról a kormány gondoskodott: december 23-án (!) megszellőztették az agrárfelsőoktatás átszervezésének tervezetét, mely a keszthelyi Georgikont is érzékenyen érintené. Erre reagálva közleményt adtam ki, majd a Zalai Hírlapnak, a Keszthely Televíziónak és a Magyar Nemzetnek is nyilatkoztam a témában, sőt Manninger Jenő országgyűlési képviselőt nyílt levélben szólítottam fel a Georgikon megvédésére.

A Georgikon ügye minden bizonnyal meghatározza majd új esztendő első hónapjait is, annál is inkább, mivel szeptembertől a patinás intézmény PhD hallgatója vagyok. Az általam létrehozott "El a kezekkel a Georgikontól!" tiltakozó oldal néhány nap alatt több száz követőt gyűjtött össze.

Ez volt tehát 2016 eseménytörténete dióhéjban a saját szemszögemből. A tüntetéseken, sajtótájékoztatókon, blogoláson és országjáráson kívül aktívan kivettem a részemet az Együtt szakpolitikai tevékenységéből, az Országos Politikai Tanács, a Váradi András Alapítvány és szeptember végétől az elnökség munkájából. A Nemzeti Összetartozás Napja és az aradi vértanúk emléknapja alkalmából kiadott közlemények szerzője voltam.

Hogyan tovább? Mit várok 2017-től? Elsősorban az Együtt további erősödését, valamint az Orbán-rezsim leváltására képes ellenzéki alternatíva megalkotását, úgy országosan, mint Keszthelyen is. Ehhez mi hiteles politikusainkkal, kidolgozott szakpolitikai programjainkkal és országszerte jelen levő aktív tagjainkkal tesszük hozzá a magunk részét. Remélem, hogy minél többen haladnak velünk EGYÜTT a józan középúton!

Boldogabb új esztendőt, együtt sikerülni fog!

-----------------------------------
Klassz lenne, ha csatlakoznál hozzánk.
http://egyuttpart.hu/csatlakozz/

Vagy ha támogatnád a munkánkat!
http://egyuttpart.hu/tamogass/

A bejegyzés trackback címe:

https://molnartibor.blog.hu/api/trackback/id/tr6012089329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása